ארדואינו למתחילים: Debouncing

פוסט זה עוסק בטכניקה כל כך בסיסית וחשובה, שהוא צריך היה להופיע כאן בבלוג כבר מזמן. אם למדתם על ארדואינו מתוך ספר או מקור מסודר אחר, סביר להניח שאתם כבר מכירים את הנושא. לעומת זאת, אם מקור המידע שלכם הוא הבלוג הזה, אז קבלו את התנצלותי – ובואו ניגש מיד לעניין!

Debouncing - להתמודד עם דברים שקופצים
Debouncing – להתמודד עם דברים שקופצים

להמשיך לקרוא ארדואינו למתחילים: Debouncing

פרויקט אורח: Boozo the Smile

הפרויקט הראשון שמתארח ב"בייט הלבן" הוא Boozo the Smile – חיישן אלכוהול בנשיפה עם תצוגה יוצאת דופן. פרויקט זה תוכנן ובוצע בפסח האחרון על ידי אוריאל גיא, האיש שעומד גם מאחורי הפרויקט השאפתני Giant Pong. לפני התיאורים וההסברים, בואו נראה את Boozo בפעולה:

להמשיך לקרוא פרויקט אורח: Boozo the Smile

תרגישו בבייט – הפרויקטים שלכם בבייט הלבן

[עדכון, אפריל 2013: הרשומה הבאה כבר לא רלוונטית, מכיוון שהמקום הנכון להצגת הפרויקטים שלכם הוא פורום הפרויקטים באתר makers.co.il [עדכון: האתר כבר לא קיים במתכונתו המקורית]. להתראות שם!]

בלוג "הבייט הלבן" פותח את שעריו לפרויקטי הארדואינו/מיקרו-בקרים שלכם! השלמתם את הפרויקט העצמאי הראשון שלכם? פיתחתם מעגל שעושה משהו מקורי באמת? המצאתם פתרון מדהים לבעיה נפוצה? הבמה שלכם!

פרסום פרויקטים חיצוניים ב"בייט הלבן" מיועד לקהילת המפתחים החובבים, בכל רמות הידע והניסיון, כמקור נוסף לרעיונות, שיטות ושיתוף מידע באופן כללי. לכן, כדי לתת לכל פרויקט את מלוא הכבוד ולהפיק ממנו את המקסימום לטובת הכלל, הנה הכללים:

להמשיך לקרוא תרגישו בבייט – הפרויקטים שלכם בבייט הלבן

ארדואינו: תחביב יקר?

מבין כל התחביבים הטכניים/טכנולוגיים שאדם יכול לבחור לעצמו, תכנות הוא אחד הזולים, אם לא הזול ביותר. מחשב הרי כבר יש בכל בית, סביבות פיתוח מורידים בחינם, ומדריכים ועזרה אונליין אפשר לקבל מיידית ובחופשיות דרך האינטרנט – שנמצאת גם כן בכל בית. אלקטרוניקה, לעומת זאת (וכאן נדבר ספציפית על ארדואינו), מחייבת את החובב להשיג רכיבים פיזיים וזה עולה כסף.

אז כמה, בעצם, זה עולה? איפה תחביב כזה עומד בהשוואה, נניח, לגיימינג או לטיסנאות? בפוסט זה אנסה לתת מספר הערכות גסות עבור מי ששוקל אם להיכנס לתחום (או מנסה לשכנע את ההורים לקנות לו…) – והקוראים שכבר עברו את התהליך מוזמנים לתרום מידע מנסיונם האישי.

להמשיך לקרוא ארדואינו: תחביב יקר?

Willkommen auf dem Weisses Byte

לא, האקרים גרמניים לא השתלטו על הבלוג – פשוט חזרתי מחופשה קצרה באירופה. עם הטאבלט הבסיסי וחיבור האינטרנט הקלוש ברוב המקומות, לא יכולתי לעשות הרבה יותר מאשר לראות ולאשר תגובות חדשות לפוסטים – אבל אל תדאגו, זה לא שהיו חסרים דברים אחרים לראות ולעשות… 😉

להמשיך לקרוא Willkommen auf dem Weisses Byte

העתיד כבר כמעט כאן

בגלל התחייבויות אחרות בעולם האמיתי, הבלוג ייצא בקרוב לחופשה קצרה (באמת קצרה, לא לדאוג). אני אנצל את ההודעה הזו כדי לדבר קצת על העתיד – טוב, לא העתיד בהא הידיעה, אלא פשוט העתיד של הבלוג. ראשית, הנה דברים שנשארו פתוחים ושאני אשלים כשהבלוג יחזור לפעילות. אם יש משהו שהזכרתי בעבר ושכחתי, אל תהססו להזכיר לי:

  • פרויקט 99
  • פרויקט MBM
  • פרויקט A-XO
  • להתקדם עם ה-TI MSP430
  • מודול זכרון ראוי לשמו עם רכיבי 23K256
  • פסיקות בתוכנה (טיימרים), מצבי שינה והתעוררות
  • השלמת מחסום הזרוע
  • פרויקט Readuino
  • עבודה עם FPC/Lazarus, סביבת הפיתוח לשפת Object Pascal
  • [תוספת מאוחרת:] RF Kits

להמשיך לקרוא העתיד כבר כמעט כאן

פרויקט Readuino: קורא ספרים אלקטרוני

עקב בקשת הקהל (וכאילו שחסרים לי פרויקטים אחרים להשלים), החלטתי לפתוח בפרויקט ארדואינו נוסף: Readuino, קורא הספרים האלקטרוני. המטרה היא לא ליצור מתחרה ל-Kindle של אמאזון אלא פשוט להדגים, באמצעות יישום בעל משמעות, טכניקות ועבודה עם כרטיסי SD.

SDCardReader
קורא כרטיסים סטנדרטי למיקרו-קונטרולרים

בהתחשב במורכבות "מאחורי הקלעים" של העבודה עם מערכת קבצים, השילוב בין ארדואינו לקורא הכרטיסים הוא פשוט להפליא; אבל הפשטות הזו היא יחסית, ויש כמה דברים שצריך להבין ולהפנים לפני שאפשר להתחרע על נפח הזיכרון העצום שהכרטיסים הללו מעניקים. בפוסט זה נכסה, מאד בקצרה, את חומר הרקע החיוני, וניצור יישום ארדואינו ראשוני שמציג רשימה של הקבצים שנמצאים בתיקיה הראשית בכרטיס SD. מוכנים?

להמשיך לקרוא פרויקט Readuino: קורא ספרים אלקטרוני

מחסום זרוע: החומרה

אחרי שהצגתי בקצרה את דגם מחסום הזרוע, הגיע הזמן להסתכל מקרוב יותר ולהבין איך בדיוק הוא עובד. אמנם אינני יכול להציג הוראות הרכבה ותכנות מדויקות (כל הפרויקט התבסס על אלתורים ו"מציאות"), אך בהחלט יהיה כאן די מידע לכל מי שרוצה לבנות מתקן דומה.

מכיוון שאין טעם לדבר על התוכנה לפני שמבינים עם מה היא עובדת, פוסט זה יעסוק בחלקים והרכיבים בהם השתמשתי, ועל התוכנה נדבר בהזדמנות אחרת. אבל לפני הכל, הנה סרטון הדגמה של המחסום בפעולה:

להמשיך לקרוא מחסום זרוע: החומרה

פרויקט ארדואינו: מחסום רכב

דגם מחסום הזרוע שבתמונה הוא צעצוע שאני מכין לבני הבכור (עוד מעט בן חמש). הוא אוהב מאד מחסומים ושערים אוטומטיים למיניהם, וכששמעתי לראשונה על הארדואינו, זה היה הפרויקט הראשון שעלה בדעתי. כמובן שבאותו זמן היו חסרים לי ידע טכני וחומרים מתאימים, אך עם הזמן צברתי את כולם, והדגם קרוב להשלמתו.

CarBarrier
דגם מחסום זרוע לילדים, מבוסס ארדואינו ועם שלט רחוק – לחצו להגדלה

למעשה, זוהי הגרסה השניה של המחסום. הגרסה הראשונה היתה מבוססת על אותם חומרים וחומרה, אך לא הגיבה בצורה מספיק מדויקת לטעמי, ועל כן חיווטתי הכל מחדש וכתבתי תוכנה חדשה מאפס. הדבר היחיד שחסר כעת הוא שלט רחוק נוח: המשדר כבר קיים ועובד, אך הוא זקוק לקופסה שתהיה מתאימה לידיים של ילד. אני אפרט על הפרויקט הזה ואציג סרטונים בעתיד. בינתיים, הנה הצצה קטנה למפרט הטכני והפונקציונלי שלו:

להמשיך לקרוא פרויקט ארדואינו: מחסום רכב

בלוג אישי בנושאי מייקינג, תכנות, מיקרו-בקרים ואלקטרוניקה