מתעסקים בהלחמה ידנית ובבדיקת לוחות (Inspection) ברמה מקצועית? הנה אחד הכלים המגושמים, היקרים אבל גם החיוניים והמדהימים ביותר: מיקרוסקופ אופטי סטריאוסקופי ייעודי לאלקטרוניקה.
מייקינג מאני
איך להרוויח כסף וגם להציל את פרקי האצבעות עם תוכנה ממוחזרת וחומרה ממוחזרת לא פחות: עוד מקרה לדוגמה מהעולם האמיתי.
נעים להכיר: מפסק אופטי ממדפסת שחוטה
בין פריטי הפסולת האלקטרונית שמוצאים את דרכם לרחוב (כן, יש עוד אנשים טובים 🙂 ), הנפוצים ביותר כיום הם טלוויזיות CRT ומדפסות. עם הטלוויזיות אין כל כך למייקר הממוצע מה לעשות, אבל המדפסות הן כבר סיפור אחר. בואו נראה איך מפענחים, מנצילים ומפעילים אחד מהרכיבים השימושיים שאפשר למצוא בתוכן – המפסק האופטי.
דע את החומרה
באג שקרה לי לא מזמן (ועוד בפרויקט חשוב!) חזר והדגיש את החשיבות של היכרות מעמיקה עם כלל המרכיבים של המערכת – כולל מוצרי מדף שיושבים מחוץ למיקרו-בקר.
תכנות מעשי: מה זה Buffer?
פוסט מבוא על אחד ממנגנוני התוכנה הבסיסיים והשימושיים ביותר בעבודה עם מיקרו-בקרים: הבאפר (Buffer).
בעד ונגד כלי קונפיגורציה
כמעט כל סביבת פיתוח מודרנית למיקרו-בקרים מציעה כלים וממשקים גרפיים להגדרת תצורה של החומרה. מה היתרונות והחסרונות של הכלים האלה לעומת הגדרה ידנית?
פוטי מלך המייקרים
"בית-ספר לממציאים", ספר ישראלי לא רגיל משנת 1965, מתאר את עלילות האב הרוחני של המייקרים המודרניים: פּוּטי שוּפטן, בן שתים-עשרה בדיוני(?), שפותר בעיות יומיומיות – שלו ושל אחרים – בדרכים מקוריות, כשהוא נעזר בעקרונות פיזיקליים ומתמטיים בסיסיים ולא מעט האקינג יצירתי.
האתגר: הלחמת QFN 0.5mm
פעם אנשים היו מתלוננים על רכיבים שאין להם גרסת DIP לעבודה עם מטריצות. כיום, יותר ויותר רכיבים לא קיימים אפילו בגרסת SMD כלשהי עם רגליים. איך, אם בכלל, אפשר להתמודד עם רכיבים כאלה באמצעים ביתיים? הנה דו"ח על הניסיון הראשון שלי להלחים ג'וק במארז QFN.
אופטימיזציה: האם אפשר להוציא את המיץ מהסוויץ'?
כשהדרישות מהמערכת דוחקות אותנו ממש לפינה, אפשר לפעמים לסחוט עוד כמה מחזורי שעון אפילו מדבר בסיסי כמו פקודת switch בשפת C. ולפעמים אי אפשר. בואו נצלול לעומק שני קומפיילרים כדי לגלות אם, מתי ואיך אופטימיזציה קיצונית שכזו יכולה לעבוד.
משחק Pong על מסך Nextion (בלבד!)
מסכי Nextion לממשקי אדם-מכונה (HMI) חביבים במיוחד על מייקרים, מצד אחד בזכות העלויות הנמוכות יחסית למסכים חכמים אחרים, ומצד שני בזכות קלות היצירה של תצוגות אינטראקטיביות לעומת מסכים פשוטים. משחק וידאו קטן שכתבתי בודק דרך קצת פחות שגרתית לנצל את היכולות של מסכי ה-Nextion הללו.